2007-10-24

Cause i´ts me,And my life

Man vaknar, för att stressa till jobbet.
Kommer fram och stressar för att allt ska bli klart för dagen.
Stressar hem, för att klockan inte ska bli för mycket.
Stress lagar mat, för att klockan inte ska gå över 8 innan man fått i sig en bit.
Stressar med disk, för att slippa ha dubbelt så mycket dagen efter.
Stressar med disktrasan för att fett fläckarna inte skall ta fäste.

Stressar sig till sömns, för att veta att klockan ringer inom 5 timmar.


Helgen kommer..

- Vaknar, Är stressad för att klockan är 9 och man inte gått upp än.
- Vaknar, Är stressad för att klockan är 13 och halva jävla dagen har gått.


Det händer - Nångång att det känns bra.. Som att all stress har runnit av en.
Det händer.. Men inte ofta.
De små, små stunder man får.. Tar man tillvara på.


Just så.



Jag önskar att mina tankar gick att förklara, jag önskar jag själv förstod vad jag tänkte.
Det likssom biter sig fast?

Jag blir så arg...
Så Jävla förbannad..
- På att människan inte är någonting annat än riktiga svin.
- Att människan inte har förstått.

Ge det några minuter, Tänk till.



Du kan alltid förklara dig själv som ett "helgon".. Men innerst inne är Du ett svin.
Alla är vi svin.
Egoistiska jävlar, ute efter att träffa likasinnade svin.


Och ni som inte förstår vad jag menar.. Är de människor jag mest är rädd för.
För det är just Ni som svinar ner världen mer än Någon annan.


Jag önskar
Jag hoppas
Att Ni SER.




SE! Klockan är redan 20,45 ... Helvette


Inga kommentarer: