2007-10-23

Revyn - The beginning

" Revy är en underhållningsform som består av en blandning av musik,dans, sketch och monolog.

Sketcherna innehåller ämnen med satir & humor.

( Satir: En skrivteknik där man påvisar brister hos subjektet, exempel en individ, en organisation eller en stat, För att förlöjliga, ofta menat som en provokation eller för att få i stånd en förändring. )

Humor i satir tenderar att vara Subtil, med ett fritt användande av
Ironi & Skruvad humor."


Precis Jag
Precis
precis perfekt





Det är precis det, det mesta handlar om.
Inte om vem Jag Är, Hur jag ser ut, Vart jag bor.
Det skiter väll ni fullständigt i?


Neh.. Det här handlar om mer än så.

Viktigare än så.

Det här handlar om det inre, Om då tid, Om nu tid, Om framtid.
( Kliché, Lycka och Motgång? )

Det här handlar om tankar.

-Mitt liv
-I revy









Inga kommentarer: