2008-08-21

1månad senare

Jaaaaaa, gott folk!
Efter många om och men är jag än en gång inne i bloggträsket!

Mycket har skett sedan sist.
Jag har haft semester, varit i utlandet, börjat jobba och blivit sjuk.

Tunisien var helt okej.
Hann med en hel del på tiden vi var där!

Var blandannat på tivoli och åkte monsterkarusell.. Fritt fall, släng dig i väggen!
Satt i en cirkel, folket utåt.. och skiten börjar snurra, upp o ner.. Stannar längst upp, vi hänger neråt.. och där står vi.. Utan att ryggen hade fäste.. hängandes!
Trots att det var jag som lurade upp mickis i maskinen, var det jag som ville banga.. Men jag fick inte.. och när vi väl började röra oss, var det minsann herrn som undrade vad fan vi gett oss in i.
Tack för den tyckte jag.. Och sedan började handsvetten komma fram.. jag fick inge fäste!
Varför beger man sig upp i en sådan makkapär, som knakar, i utlandet med deras säkerhet!?
Självmordsbenägen?

Var också på zoo och matade kameler och vart jagade av en get.

Åkte parasailing med syster yster.
Även det en självmordsbenägenhet.
Syster var lugn som en ko, och hängandes framför henne, en funderande joanna..
Visst, det var sjukt häftigt.. men tänk om hakarna inte skulle palla? det är lika med döden!

Var på ett av de häftigaste uteställen jag sett i hela mitt liv.
Bora bora.
Sådana sjuka uppträdanden med akrobater, kostymklädda styltnissar, el-fiolinist..
Ah det var gryyyymt!

Bada och sola, käka på restaurang, fått kärleksgåvor av karln min, handlat i medninan, prutat..
Jag fick mig en handväska och 2 vackra guldringar!
Snutte!

Dessvärre var hotellet ingenting att hurra för, men vi smet in på syrrans hotell varje dag.. Måste då säga att det var nervöst.. men det gick! Trots vakter och allt!

Väl hemma vart både jag och ärtan risiga i kistan..
Kom hem fredag kväll, och lördag morgon vaknade jag 5 och spydde som en gris.. somnade om, vaknade 7, spydde som en gris.. sen bodde jag mer eller mindre på toaletten kommande dag.
Ärtan är fortfarande inte helt ok i kistan..
Lovar det var flygplansmaten! Hatar flygplansmat!

Sista semesterveckan gick åt till att ta det lilla lugna i hemmetsvrå.
Var och hämtade ritningar på bygglovet, som igentligen gått ut ( man måste börja bygga inom 2år från det att lovet utfärdats..) men de har överseende och det är guld!
Så, tanken är att vi skall slå upp en våning till inom kort!
Kommer en snickare hit i veckan och kollar ritningar och ger oss en offert.
Sen mina vänner har söderlundskan ett stort hus!

Helgen som var ägnades på lördagskvällen åt att hänga inne på söder med E.
Vi dansade som aldrig förr, vart illamående som aldrig förr, skrattade och levde rövare!
Det var, som de sista gångerna vi varit ute, en succé!

Jobbade i måndags och tisdags..
Sen började helvettet nummer 2.
Tisdags natt bestod av feberfrossa, kraftig hosta.
Vaknade till klockan, gick upp.. och insåg att febern var här för att stanna.. Ont i bröst, ont i hals.
Så ja.. jag har hunnit arbeta 2 hela dagar, för att sedan bli dålig.
Det känns vettigt!?
Har således kraftigt med ont i halsen för tillfället.. feber och mår skit.
Om inte halsontet ger sig måste jag till läkaren.. Är det halsfluss blir jag pissed!


Att man aldrig kan få vara helt frisk!?
What the fuck is the grej!?



Börjar bli rastlös, men har ingen ork.
Tog en sväng om i köket, vilket resulterade i att orken tog tvär slut och jag somnade på rot..


Bilder från semestern kommer, men jag har ingen ork att lägga upp dem nu..
Tar sån jella tid!



Ni får nöja er med detta, så länge ;)

Tjipp tjipp