2008-11-20

2008-11-20

Den här dagen..
Har inte varit annat än S.K.I.T!

Vaknade och var trött som en kastrull.
Åkte till jobbet.
Möttes av EN MILJON MAIL. ( överdrivet inte alls. )
Möten med information som gjorde mig mer stressad än vad jag redan är..
Hemma möts jag av räkningar.
En hemförsäkring, som skulle varit betald den 13 November alá FEM TUSEN SPÄNN!
My ass!?
Jag måste ringa dem.. Nått har ju hänt på vägen..

Dessutom..
Ser jag TVÅ påminnelser för någe skit jag köpte för längesen.
Inkasso brev, javisst!
DESSUTOM, är jag 98% säker på att första räkningen ÄR betald.
Men efterssom att jag inte hittat min internet dosa riktigt än.. så håller jag de 2% öppna.

Det är dessutom ett krigshärjat hem jag bor i.
Det är kläder överallt.
Köket är fullt med disk.
Jag har satt på en tvätt, efterssom att jag glömde ta ut den ur maskinen innan..

Mitt liv känns kaos.

Jag som är en strukturerad, ordningsam tjej, igentligen.
Med en person som har alla räkningar i ordning, har koll på sin egen ekonomi, maniskt städar och fixar.. Till detta.

Folk må tycka jag låter töntig..
Men för er som fungerar som jag.. ni FÖRSTÅR hur fan jag mår!
Hemskt.


Imorgon måste jag med andra ord:
  • - Ha kollat upp räkningen, ringa bolaget och skrika att den är betald.(om inte, så e jag tyst)
  • - Ringa hemförsäkringsskiten och se vadfan jag ska göra där.. Självklart skall den betalas, men jag har inte den blekaste om vad den igentligen innefattar. Jag betalar inte femtusen spänn för nått som är halvskit.
  • Tvätta
  • Damma
  • Plocka undan allt SKIT
  • Diska
  • Damsuga
  • Skura golv
  • Byta sängkläder

Innan allt detta, skall jag självklart hinna med att jobba.

Stress

Hets

Oro

Tur att jag har min ärta. Här om morgonen när jag gick upp så stod det en alldeles ny parfymflaska i badrummet.. Med min favvo parfym. Det är kärleksfullt!

Han har dessutom varit och köpt ljusslingor till jul. Det hänger hej vilt över allt. Vilket iof matchar resten av detta kaos hus. Jag tror han ser framemot att fira julen hemma hos oss, fast än att han låter besvärad. HAHA! Jag vet ju!

1 kommentar:

Madde sa...

Hej du! undrar bara hur du mår egentligen, du skriver jämt att du är sååå trött, så stresssad. Varva ner innan du kolar ihop gumman. kram