2008-11-24

20081024

Så var det "äntligen" måndag!
En måndag fylld med en jella massa SNÖ!
Så länge det inte blåser isiga vindar, så är jag nöjd! Tycker att det är rofyllt och jätte mysigt med vintern.
Iaf under en stund!
haha!

Helgen har som sagt passerat.

Fredagen bestod av inget annat än rent och heligt städande, filmtittande och sömn.
En behövlig sömn!
Somnade precis som veckan innan, raklång i soffan.
Och där sov jag.
Hela natten!

Vaknade vid 7 på lördag morgon.
Försökte hålla mig vaken, men vart övertalad till att lägga mig i sängen en stund.
En stund innebar tydligen ett par timmar!

Försökte utan succé att ringa E och få upp henne ur sängen.
Men det gick inte!
Jag hade aningar om att tant pimplat rosé, och jag hade fan i mig rätt!
Här planerar man simhall, hon planerar bakis.

Så.
Efter många om och men gick hon upp.
Vi möttes upp i centrum för att inhandla årets glöggsmak, men som väntat var den slut.
Det vart 2 flaskor choklad glögg, en fika i centrum sen hem till mig och bara hängde.
Värmde på glöggen på eftgermiddagen, spela GH och surra gojja!

Några timmar senare får jag ett sms av bro.
Hennes förslag på "en dricka", var jag mer än på på!
Då hade jag i tillägg redan surplat glögg med russin och mandel och även lite rödtjut!
Fint, sa sheriffen!

För att göra en kort summering av vad som hände där efter:

  • - Jag höll på att pissa ner mig men fick aldrig gå på toa
  • shotsbricka glider in
  • Diskutioner om diverse prylar drar igång
  • J&J sentimental snackar
  • Josefine beställer en shotbricka alá 500kr, som inte hon tänker betala. Av någon konstig jävla anledning gick det fenomenet hem. En kille bara nickar och ser allmänt full ut. Man tackar!? ( problemet med shotsbrickan.. jag fick tequila... )
  • Jag påtalar Tbs, jag blir dissad.
  • E påtalar efterfest, Vi är på.
  • Smugglar busskort, alá 14 år.
  • Husesyn, HERREGUD vad fina lägenheter det är uppe på gamla sjukan!
  • Klättrar loftsäng! Första gången gick inge vidare.. Man fick likssom hålla i stegen, 3 pers, för att komma ner. Men sen sörrö.. så gick det fint!
  • Hungrig, rota frys, hitta crispies och pytt. Fröken bro leker kock, jag lekte allmänt hungrig. Livrädd för att bli upptäckt av husägaren ( han sov ) men det var vi. Oavsett så slutade det med 4 personer, en tallrik och drinkpinnar till bestick!
  • Hemgång i minusgrader
  • Hemma 5

Igår vaknade jag av en sjudundran till huvudvärk. Inte konstigt med tanke på den fina blandningen! Trots det, så var vi på kalas och fira Smulan som fyllde ett år. Grattis lill tjorvan!!

Sen vart det soffan för reterande timmar. Och idag.. jo.. jag är fan trött idag med!

Ingen läkare imorgon, Ärta är sjuk. Men så vart han sur för jag avboka. Jag försökte juh bara till att vara sjyrrve! ha!

( ps. lön om 3 timmar. yts yts. )

tjo och tjim!

Inga kommentarer: