2009-11-01

Sorry

Min blogg har varit död en tid, har hänt lite för mkt i kropp och själ för att jag bara ska sitta ner och skriva.

Har haft en mindre rolig period, återigen.
Mormors begravning hölls i torsdags och när vi i onsdags kväll kom ner och var på väg till morfar för att fika fick vi veta att han fått en hjärtinfarkt och ligger på sjukhus.
Så direkt dit för att kolla hur det var med honom.

Han skulle få permission till begravningen dagen efter, men provsvaren visade att han inte skulle kunna röra sig utanför sjukan.

60 år tillsammans och får ens inte påbörja sörjandet med ett farväl.
Lilla moffa.. Att se han ligga och kämpa emot tårarna var som att slita ut hjärtat ur kroppen på en.

Det vart med andra ord inte bara en begravning.. Utan också en hel del tid på sjukhuset.

I övrigt var begravning jätte fin och samtidigt rätt trevligt att få träffa alla, även om det var under mindre trevliga omständigheter.



Kom hem igen i fredags kväll och åkte direkt hem för att byta om och sen iväg o kolla när våra kära vänner hade sin första spelning.
Bra jobbat killar, ni var super bra ;)

Igår var det rödamattan fekke i folketshus, en riktigt rolig fest med en hel del studs.
Dock kom pensionären i mig fram vid 00.00 och halv 1 var tantalon hemma igen.

Idag har det fikats, åkt runt, käkat middag hos svärisarna, hälsat på Åkermans och myst med Dulls och sen handlats lite.

Har umgåtts med mina pinglor en hel del och som vanligt nu för ti´n jobbat.


Och imorgon bitti är det upp i ottan igen för att åka till le office och fixa och trixa.


Hoppas på att det blir en bra vecka.. Och att folk slutar dö omkring mig och att vi får lite tur och lycka.


Det vore trevligt.


För jag är bra matt efter allt skit just nu.

Inga kommentarer: