2008-02-24

Hetsig vecka.

Helt sinnessjukt vad veckorna går undan..
Haft mycket på jobbet, mycket på "fritiden".

I fredags vart det middag och GH med Anka och Snuttis..
Igår var jag och shoppa lös på 2 par pjukk och fika bröd, för att sen åka hem till Åkermans och myspysa!
Gosa med Dulledunet, fika, surra lite gojja..
Hem och kolla schlager.. Om man över huvudtaget får kalla det för det!?
USCH vad det suger!

Gick upp 9 imorse.. Fixa o dona..
begav mig till Huddinge för att inhandla lite pyssel till mina näst kommande album och en ny mascara!
Efter det vart det kaffe hos syster yster.
Hängde där några timmar och drog mig hemmåt vid 4a.

Gissa vad som kom på schemat!?
STÄDNING!
Vilket iof VERKLIGEN behövdes..
Dammsugning, tvättning, golv skurning, lakan byte, Dammning..
Och lite matlagning och en dusch på det!
Mkt på en o samma dag, men fruktansvärt skönt att det är gjort!


Nästkommande lördag har jag bjudit till middag här hemma!
Syster och knopplund kommer hit och myser med oss.
Ska bli riktigt kul!


I övrigt:

Illa mående, snurrig, kallsvettas i omgångar, skakig, lite smått argsint till och från..
Och allt detta av EN anledning..
Tant har slutat röka!
Den dåliga vanan skall väck och begäret härdas numera med snus!
Duger gott hittils!
Har inte tagit ett bloss sen klockan 19.30 i onsdags.
DUKTIG FLICKA!

Har faktiskt på känn att jag kommer lyckas ändra fram denna gång..
Klart att man känner suget.. men bara tanken på att verkligen ta en cigarett gör mig illamående.
Tror att jag skulle, rent ut sagt, spy, om jag tog en cig.
Och tanken på att kläder, hår, andedräkt, fingrar, jacka, ALLT ska lukta rök..
Gör mig än mer spy färdig.
Enough!

Visste ni att rökning ger en minskning på 40%, fertilitets mässigt!?
Och visste ni.. att man kan dö av det!? hohoho! haha!

Nästa projekt blir att få min käre sambo att sluta..
Och när jag känner mig lite mer stabil..
Så ska jag ta tag i mitt andra beroende.. Men det kräver ett läkarbesök.. Och många sömnlösa nätter kommer att finnas framför mig..
Nässprays beroende är nog bland det VÄRSTA.
Att sluta röka är som en skit i havet jämfört med nässpray!

Man vaknar upp, får ingen luft.. Sprutar in lite spray.. Åmar, stönar, stånkar, får PANIK för att det inte hjälper..
Ligger stilla med huvudet bakåt lutat.. för att det skall rinna ner ordentligt..När man känner första täppan lätta.. Måste man ta ett sprut till..
Dra in ordentligt.. Och dra in några gånger till..
INNAN man ens kan gå upp ur sängen.

Nässprays beroende..
Är helt åt helvette sjukt!







Tanken på radhus finns minsann kvar hos familjen S/S..
När det vankas bulle blir det hus..
När det blir hus, blir allt som jag önskar.



En längtan större än nånsin!

1 kommentar:

Bubblan! sa...

åååååååå ja tycker du är duktig, jag skulle aldrig kunnat sluta röka om de inte vore för daisan, jag ser verkligen upp till din karaktär!