2007-12-26

Annandagen.

Då var det dags igen då.
Vid 2 snåret bär det av till faster för att äta julmiddag.

Har lite att stå i innan dess, men klockan likssom rusar förbi..
på ngt underligt sätt..
Måste vika kläder, bädda sängen, fixa med disken, dra några drag med dammsugaren..




Känner mig som en hemmafru ibland.
Rätt trivsamt.


Låg på sofflocket hela gårdagen..
Rätt värt.
Faktiskt.



Det vart för många irish som sagt..
Leder oftast till att man blir halv lam dagen efter.



Snart får mina bääälor sin bebis.
Jag längtar!
Det är juh så himlans mysigt..
Det positiva med att det inte är ens egen är att när det börjar skrikas så kan man likssom skyffla ifrån sig den lilla.
( Om man inte får tyst på bebis med sin vackra stämma och gungningar.. )

Inte konstigt att man blir sugen på att få en liten så småningom!









Det här med ledighet är lite min grej.
Tror att jag skulle trivas rätt bra med ett halv tids jobb.
Men icke!
Man har juh räkningar.. hallå.




En sak som jag undrar!
( Dagens fråga.. )

- Vissa människor blir aggressiva när de dricker stark sprit.

Hur kommer det sig att de kan klara av att dricka alkohol över huvudtaget isåfall!?
Är det pga att starkspriten går ut fortare i kroppen, men inte öl/cider!?

Jag menar..
Oavsett vad.. så innehåller annat blask också alkohol..
Det ända jag kan komma på är att deras aggresivitet drar ut en stund.
Kanske så länge att kvällen tar slut för resterande, och det är dags att gå hem!?

Neh.. Jag tror ni måste hjälpa mig på traven!






Snart nyårsafton
Snart födelsedag med middag
ujj ujj.
Tur att jag är ngt yngre än mina vänner.
Får likssom inte samma ångest.










- Kopp kaffe och städning på det.

1 kommentar:

Anonym sa...

God Jul! KRAM