2009-05-03

En vecka arbetslös, har nu gått.

Har likssom inte riktigt haft en lugn stund sedan dess.

Förra helgen bestod av utgång efter utgång, då göteborgsligan fick för sig att invadera Sthlm!
Fredagen vart det söder, några barer och avslutningsvis göta jukk.
Lördagen fick jag med mig lilla E till Söder och avslutningsvis Solidaritet.
Fördomar som man av nån anledning har till stureplan, så var vi skeptiska.
Men måste erkänna att vi hade det kul trots allt!!

Söndagen och Måndagen låg tantalon sjuk, ner kurerad i sängen.

Tisdagen bestod av körlektion nr 1, vilket kändes kul och helt okej.
Vart fika efter det och en tripp till arbetsförmedligen för att skriva in mig och gud vet allt.
Nu ska man tydligen på massa introduktionsmöten och gud vet vad.. men hej, vad gör det?

Acke sov hos oss och följde dagen efter med mig till Skärholmen där jag var på arbetsintervju.
Kändes helt okej, men har inte hört någonting av dem.. Antar att någon som jobbat med kläder etc har kommit i förstahand.

Efter Skäris vart det in till Norrtull, Stallmästargården, för middag med gamla jobbet.
Vi åt och drack gott och avrundade kvällen på HardRock med några glas vin!

Efter det mötte jag upp min lilla Acke som även denna kväll fick sova på soffan!;)

I Torsdags vart det grillning på järpen med svärisar och svägerskor.
Spelade spel och höll igång för att sen sova som en liten bebis!

I fredags vart det inte många knop alls.. Yster och knoppe kom hit vid 11 tiden.
Yster ville ju SÅ gärna komma hit och putsa sin lillesysters fönster..Och visst fick hon göra det va!? Ärta och knoppa lekte rövare, jag, yster och Acke lapade sol och snackade gojja ända till 6 tiden då dom drog sig hemmåt.
Kvarstående var jag, ärt och acke som bänkade oss framför en film och alla tre däckade i soffan!

Lördagen bestod av sol-lapande och sen tjejmiddag hos Sandris!
Strax innan halv 5 kom Evert och min gudis hit för att hämta tantalon, som så snällt haka på som sällskap för att plocka upp hans fruga vid jobbet.
En hes och trött Sandris fick stressa hem och plocka undan för att sen bjukka på bål och middag och myspys!
Tack för igår allesammans!!
Halv 2 kom tant hem efter att ha tagit en cider med E på passi.. straxt efter kom ärt hem efter en helkväll med grabbarna.. Låg och surrade gojja och somnade en stund efter det!


Idag har mamms och papps varit här på fika, middag och hjälpt mig med min deklaration.
Körde ner till Rönninge och hem efter att ha mommsat i mig en avokadosallad och mjölkinköp.
Gick Ok.. Något lättare att köra med bilskolansbilar än med pappas kärra.
Märkligt att det är så markanta skillnader, visst!?


Känns som att jag är jordens sämsta på att ladda upp bilder..
Men jag SKA ta mig tid i veckan, promise!!


Imorgon har jag körlektion 10,15 och 80 minute frammåt.
Efter det blir det promenad med Acke och sen hem för att senare åka iväg på träning.
Nu jellar e jag fullt frisk, inga bortförklaringar här inte.
Nu kör vi sa jag!

Inga kommentarer: