2009-10-11

Helgen.

Hemma efter en heldag ute på vift.
På förmiddagen städade jag, tvätta, diska och plocka lite.. Sen bar det av för att kolla matcher hela eftermiddagen.
Hem och dra på sig festblåsan för att sluta upp för trippel par middag hos Åkermans.
Vi bockar och bugar efter en delikat kycklingsallad och efterätt!
Jag råkar vara lite kär i min gudis.
Det är nackdelen med att arbeta, man hinner inte alls med att umgås lika mkt som man faktiskt vill!

Gårdagen bjöd på en lugn hemma dag för att följas av middag och fotboll hos svärisar.
Vi åkte vid 10 tiden till Ulriksdal och hämta Linda som varit på festligheter.

Skulle kolla nån tjäck rulle som visade sig vara urusel.
Jag gick således till sängs och somnade vid säkert ett redan. Eller två?


Imorgon vankas det arbete och jag ska åka in själv, utan skjuts.
Det är inte alls kul ju.
För då måste jag upp tidigare än vanligt, tror jag.
Ska duscha snart och ladda bryggaren inför morgon kaffet.



ÄN är det inte över, tydligen.
Jag har fortfarande ont och det kommer och går i vågor i regionerna.
VARFÖR KAN JAG INTE FÅ BLI KVITT SKITEN!?
Jag har gått runt nu i MÅNADER.
MÅNADER av små smärtor, stor smärtor, obehag och rädsla.
Och jag VÄGRAR att åka in till sjukan igen. För de gör ju faktiskt ingenting åt mina problem.
Jag orkar inte åka dit.

Jag vill bara få må BRA.
Börja om på ny kula och bara få njuta av livet.

2 kommentarer:

Bubblan! sa...

tack för att ni kom kära vänner, ska vi gå på prommis i veckan, efter 20.00 snåret nån dag

Jossan sa...

Snuttan, även om jag inte är så väldans social för tillfället, finns jag alltid där i väntrummet med dig!