2008-01-11

Flytta till hus?

Jag vill flytta till hus.
Där man kan göra lite som man vill, UTAN att någon jävel ska bli sur och grinig.
Det är bara att konstatera: Jag HATAR grannar!

Vi flyttade in veckan innan jul.
Det vill säga att vi har haft jul, nyår,inflyttning och födelsedag.


Såhär lyder storyn.

Nyårsafton: 8 personer totalt som deltog.
Sällskapsspel, snackade skit, käka middag.
En drack tydligen för mycket och råkde kasta upp.
( Detta visste jag inte om förrens i andra halvlek.. dvs att när grannen frågade, så sa jag nej. )
Snön kom: BRA tänkte jag.. Det låter vettigt!


Inflyttningsfest är väll ändå ett måste?
Och varför inte då på en gång kombinera födelsedagsfest?
Jätte bra idé, allt på en gång, så är det avklarat!?

Icke..
Den största delen av härvan åkte vid 1, partygaloscherna stannade till små timmarna.
Det vart spel och en jäkla massa garv.
Grannen kommer upp för att be oss att dämpa volymen då hon har en dotter på 5 år.
( Eller rättare sagt så sa hon att vi stampa i golvet.. detta stämmer till det fakto inte.. )
Jag: " vi stampar inte, men poppar rätt högt.. men vi sänker ljudnivån, inga problem! "

En askopp flög ner pga blåsten från franska balkongen..
Jag rusar ner och städar upp varenda lite fimp som fanns i syn.
Inga konstigheter!

Allting gick bra, ingenting gick sönder, alla var glada och lugna ( för att va på fest.. )
Träffat grannarna, sagt hej med ett léende.

Kommer hem efter en jobbig vecka och hittar ett brev från ingen annan än STYRELSEN.

"Hej vi har bott här 3 veckor och blir snart utkastade"
... Tänkte jag


Rubriken säger:
" Angående störningar "


De förklarar att man får ha fest, men man bör:


-informera grannar med lappar till sina grannar.
( Vilket jag hade gjort.. 3 stora papper med markerings penna för att det riktigt ska synas.. )

-Man bör ta undan fimpar efter sig
( Vänta.. var det inte det jag gjorde!? )

-Olyckor sker, men krävs det vatten så bör man ta upp det efter sig.
( Hade jag vetat i tid, och snön inte hade kommit.. så absolut! )

-Ljudnivån
( Var hon inte här, och jag bad alla dämpa sig? )

-Om det finns skräp, så som flaskor m.m ska dessa plockas undan..

( Fanns inte någonting alls när jag var ute och slängde sopor klockan halv 4a på natten..
Kan det varit vår fulla granne som plingade på för att säga att det är skönt att ha en ung granne som har party som lämnat en flarra efter sin krogrunda !? )



Tack kära granne för allt överseende du visat vid jul/nyår samt inflyttningsfesten!
Tack kära granne för att du pratat med MIG innan du lämnat klagomål till styrelsen!


Tack för att jag nu inte vågar röra mig i min Nya lägenhet och vill flytta till hus.



Surfittor!


- Vi hoppas att ni med denna information håller er till gällande regler och att vi inte får in fler klagomål om störande.



...Förlåt för att man vill ha inflyttningsfest?...

Inga kommentarer: