2008-01-01

Ring klocka Ring!

2007 har passerat, 2008 har klivit in.

Det gångna året har haft mycket att erbjuda, gott och ont, såklart.

Men faktiskt så har den "goda" delen haft mer att erbjuda.


- Träffade min underbara sambo i början på 2007.
Startade som en liten flirt och växte till någonting fint och myspysigt!
Släpper dig inte i första taget

- Utlandet, Efter 3år i Sverige så kom jag äntligen i väg!
Jag och "litensnuttis" packade väskorna och for ivär till vad man kan kalla "himmelriket"

- Jobbet
Mer att göra, mer krav, men oroligheten är inte densamma!
Känns bättre det må jag säga!
( Dessutom gjorde en löneförhöjning inte saken sämre )

- Flytten
Visst, Området är inte det roligaste.
Men lägenheten är super fin, och vi trivs i den.
Det är likssom "vårat" =)



Det mindre bra, och som tyngt ner min vardag:

- Har haft ett jävla oflyt med min hälsa.
Halsfluss, förkylningar, balansfel,magnet rötgen, prover och hela fadderullan.
Det går tvärbort, och jag hoppas att 2008 kommer med lite friskare tider!

- Stress
Har varit alldeles för stressad för att må bra i mig själv!
Har varit stressad över exakt allt!

- Tjaffs om små saker, som inte är lönt att tjaffsa om.
Även detta går Tvärbort!
Allting sker av en anledning, så enkelt är det!



Det jag kan ta med mig som en lärdom av 2007 är alltså:

- Försöka stressa mindre.
Jag vet i mig själv att jag blir helt uppe i varv så fort jag känner av stress.
Dvs att jag måste försöka lugna ner mig!
Jag kan bli stressad av jordens absolut minsta grej..
Tror att stressen blivit en del av mig efter den tiden då jag jobbade som mest, och inte insåg att man måste leva lite också.

- Saker händer av en anledning.
- Det man mår dåligt av, ska man inte göra.
- Det som tynger ner dig, ignorerar man. ( om det inte är ngt "måste" såklart. )
- Folk som har ett grinigt humör och kan vända på en femma, är ingenting för mig.



Dessutom har jag faktiskt lite Nyårslöften!

- Den 2a Januari, Imorgon, Så startar " tjockis klubben " på jobbet.
Några kilo ska vi nog lätta allesammans!
- Ta tag i saker i tid!
- Inte vara så jävla snäll och tveka på mina egna ord, när jag vet att jag har rätt!
- Och självklart : Stressa mindre!




Jag hoppas innerligt på att det här året blir något utav det bästa.
Många förväntningar, men hoppas inte allt för högt!

Jag har mitt eget
Jag har min familj
Jag har min sambo och kärlek
Jag har mina vänner
Jag har mina kollegor





Det är likssom som en bra start på det nya året!

Inga kommentarer: