2008-07-13

20080713

Om 30 minuter ska jag bli kidnappad och tagen till ett solarium.
Det känns som en alldeles vettig idé!
Måste jobba lite på brännan innan vi beger oss från Sweden.

Sista arbetsveckan startar imorgon.
Sen är jag LEEEEEEEEEEEDIG!
Jag tror inte att någon förstår min lycka..
Året har varit tufft.. Och äntligen får jag luta mig tillbaka!


Jag tror jag ska fira det hela med några glass rött på fredag.
Komma i semester stämning.

5 arbetsdagar kvar dit.
12 dagar kvar till utlandet.



Helgen har varit lugn och stillsam.
Känner mig fortfarande matt.. trots att jag inte gjort många knop alls!
Ska kanske rensa min garderob ikväll.. se vad man ska ta med sig till utlandet.. sortera lite smått.


Sandris.. Varsch hålleru hus!?
Jag har inte hört ett ord på säkert 2 hela dar!



Jag känner ett starkt behov av att inte vara så snäll som jag är, hela tiden.
För jag tjänar fan inte ett dyft på det.
Jag får skit tillbaka oavsett.
Sluta spekulera i mitt liv.
Istället för att ta för givet, så fråga istället..

Fråga hur jag mår.. vad det är som gör att saker och ting är, som det är.
Varför jag är trött.. varför jag är snurrig.. what ever..

Allt behöver inte ligga på ett plan.
Ta inte det för givet.

För ni vet inte allt.. För att JAG har valt.. att ni inte ska få veta allt.
För att jag VALT att ni inte ska tjattra om exakt ALLT om mitt liv.
Så SLUTA..
Snälla sluta.. ta för givet.. att allt sker på ett plan.
För så är det inte.
Och skulle det ha med det att göra.. Så skulle jag vara kvinna nog att säga ifrån.
Mår jag dåligt av nått.. så kan jag lova att jag reder ut det, utan att folk ska sitta och ha tjuriga åsikter om allt och alla.
Jag kan garantera er.. Att jag mår bättre.. Om ni inte lägger er i och svartmålar de människor, som står mig varmt om hjärtat.
Som ser hur jag mår, hör hur jag mår.. vet vad jag mår dåligt av.. utan att spekulera.


Jag la av för längesen.
Varför gör inte ni detsamma?












Jag mår som bäst..
När jag är med de jag älskar.
När jag inte stressar, inte känner press, när folk inte tjatar.
Jag mår bäst i mitt hus, med min man, med vår kärlek och allt vad den innebär.
Jag mår bäst, när jag ser min familjs lycka.
Jag mår bäst, när jag ser att mina vänner har det bra. Oavsett hur jag själv mår.
Jag mår bäst, när folk ser ljuset i mörkret, och inte tvärtom.

1 kommentar:

Nathalie sa...

Du är så bra gumms, du står med båda fötterna på jorden, du vet vad som e viktigt i livet , vad som spelar roll i slutändan.
Hoppas de här dagarna går fort o du får din semester snarrrrt!
Puss