2008-05-13

0 Dagar! :D

Nu är jag äntligen HEMMA!

Till en start vill jag bara tacka alla underbara människor som gjorde våran dag något lättare under gårdagen!!
Många rosor till er, ni är Bäst!

Gårdagen startade vid 08.00, in i duschen, ut till bussen, på tåget, möta upp de föregående ägarna av huset, in till mäklaren, fixa alla papper och kvittenser, få nycklar och invänta kvitto från banken.
1 timme senare gick vi ut med ett hus i våra ägor.

Direkt därifrån till huset för att checka läget..
Några koppar kaffe inne hos svärisarna och sen vart det mest hushäng fram till dess att alla slutat arbeta, så att vi kunde påbörja flytten.
Vid 6 åkte folket till lägenheten.
Killarna packade lastbilen och jag och Emmis städade tills fingrarna sved och våra knän gav vika.
Vid 22 var sista lasset inne, lägenheten tom och flyttstädad.
Lite hann vi få på plats i huset redan igår, tack Tinen för all smakråd och möblemang i mina skåp ;)
Klockan 00.00 slänge jag och ärtan in handuken och begav oss till sängen.

09.00 var det dags att gå upp.
Men inte som alla andra morgonar.. denna morgon innehöll hus mys och även ett helt super skönt bubbelbad.
Lite utav SPA känsla, ja visst!

Sen drog vi igång.. Kartonger hit, kartonger dit, påsar, sladdar, apparater..
You name it.
Kaos

Ahlis kom som en hjälpande hand med sin tvärt söta vovve som vi kan kalla "Chili"
Det vart lek och stojj blandat med nytta.

Hela dagen har varit full tjåkad.

Besök av svärisar, svåger/svägerska med tillhörande barn, mamma,pappa, yster och knoppe.
Familjen Åkerman kom på snabbvisit för att kika läget ( Nästa gång ska vi umgås längre, visst! )
Ahlis med bebis, Grabbarna grus och självklart vi hus ägare!

Jag är kort och gott.. SKIT trött.

Och jag önskar att jag hade varit ledig hela veckan föra att få ordning och reda på allt här hemma.
En bra bit har vi kommit, men det finns en hel del kvar.
Jag önskar vi hade mer förvaringsmöjligheter.


Ska polera gaddarna,fixa lite till o sen dyka ner i sängen.
Imorgon vankas det arbete.. TYPISKT!

5 kommentarer:

Melicious sa...

GRATTIS GRATTIS! Va roligt! Nu kan du äntligen pusta ut! =)

Bubblan! sa...

nästa gång leker vi hela dan, om du vill....kändes liksom inte att det var rätt tid att hänga kvar hela kvällen, puss pårej

Nathalie sa...

Välkommen heem!!
Våldsgästar dig med mina monster när alla bassilusker e väck o vi mår bra!
Puusss

Lejonet sa...

Grattis! Skönt att släppa lite på all stress?

Vilka jävla ord du använder! Ordverifiering? eller va? Eftersom jag är vad vi kan kalla ett IG-barn behövs lite mer förklaring! :)

Hahaha hämningar? Jag petar INTE i näsan på offentliga platser! Inte så folk ser iaf! :) haha

Lejonet sa...

Nu har man ju googlat... Me förstår! :) I'll fix!