2008-05-18

öööööööh

Söndag.
Och helgen är snart helt slut.
Tycker att helgerna bara rusar förbi.. Tar ett andetag på fredags eftermiddagen, går och lägger mig och sen är det helt plöstligt söndag igen!

I torsdags var vi och storhandlade, så nu är kyl och frys i det skick man vill att det ska vara!

I fredags morse bar det av till Tyresö där vi packade ihop en av våra butiker.
Direkt därifrån till kontoret.
När klockan slog 16,00 bar det av till Älvsjö för att hämtas upp av Bill och Bull och sedan åka till Farsta för att inhämta en telefon i en av våra butiker, köpa frukt och ta en tripp till systemet.
Hem efter det för att glutta hockey och invänta feminint sällskap av Mäjtie.

Blandade frukt drinkar och hade massage kväll här i hemmets lugna vrå!
Massage kudden älskling fick i julklapp av sitt jobb kom äntligen till användning!
Framemot halv 4 kastade jag in handuken och gick och la mig.

Sov sjukt länge igår.. Vilket behövdes då jag haft extremt mkt stress i mig de senaste veckorna.
Men nu är det över.
Lägenheten är inte längre i mina ägor, lånen är lösta av banken och inne i huset, och jag har pengar på kontot!
Direkt efter att pengarna åkte in på kontot så betalade jag de räkningar som skulle betalas, dvs sophämtningen och diverse små prylar.. betalade även in den äckliga skatten på vinsten av lägenheten.
Betalade in 30 % istället för 22%, för säkerhetsskull.. Ifall det blir ngt knas med köp och sälj på nästa års deklaration.. Lite marginaler är aldrig fel!

Måste också komma ihåg jämkningspapprena!!
Påminn mig nån!

Gårdagen bestod av en tripp upp till storskogen för att våldsgästa min gamla lägenhet som hade besök av ingen mindre än min gamle vän Cbaz! Alltid ett nöjde att träffa den gamle räven!
Han är inte en han, i mina samt löras ögon.. Han är mer än kvinna! HAHA!
Missuppfatta mig rätt!
Han är en av oss, helt enkelt!

Efter en trevlig visit där så bar det hem och kolla hockeyn..
Som för övrigt inte var av den bästa kaliber!

Gick och la oss mot natten och vaknade fortfarande av att vara en zombie, men pallrade mig upp ändå.
Frukost, plocka undan, fixa med disken, tvätta osv.

Vid 2 kom päronen, faster och kusin.. Ner till ica och inhandla frukt, glass och lite små saker.
Väl hemma kom syster med son, sen startade matlagning på högnivå.
Jag är fan mästerkock!
Fläskfilé gryta, ris och en smarrig sallad följt av kaffe, glass och fruksallad!
Knoppe diggade efterätten och tog inte bara en påfyllning utan FYRA!
Tur att han har ett intresse av att spela boll mest hela tiden..
Älsk är halvdåsig efter underhållandet av skitungen =D

Så .. Nu sitter jag här..
Skit trött..
Vill ha ledigt en vecka..
Behöver ta mig ett bad..
Och behöver sova minst 20 timmar!





Bilder från drinkblandning i fredags följer!

























































































Ps.. Om 3 helger döps Dulle och sen är det konsert!
Jag längtar!

2 kommentarer:

Bubblan! sa...

jag skulle påminna dej om jämkningspapprena,






haha

Melicious sa...

Vilken Gudomligt kök!!