2008-03-20

Hjärtklappning!

Igår vart kontraktet skrivet för vårat fina radhus!

Däremot han inte sambon riktigt ända fram, så tant Söder fick sitta där.. Aaaaaldeles ensammen med en fullmakt för mannen i boendet.


Det var lite halvnervöst må jag erkänna...
Jag, säljarna och en mäklare som bubblade på om massa lagar, kontrakt och använde sig av ord jag aldrig någonsin har hört talas om innan!

När allting var underskrivet så kom en liten fin nervositet chock svepandes över mig..

Känslan om:
" Vad har jag gett mig inpå nu!?.. "




Det är lagfarter som skall betalas..
Det är vatten avgifter.. El avgifter.. Och en feting summa med pengar på huset inkluderat en handpenning på närmare 150,000 riksdaler.


Jag har inte riktigt hunnit smälta allting ännu..
Det har gått så enormt fort!

Förra veckan ringde vi gällande huset..
På fredagen fick vi en privatvisning och igår signades kontraktet.



Att köpa rahus och villa är inte direkt en baggis, det är extremt mycket att tänka på..
Som man oftast inte ens har en blekaste aning om.


Dessutom när man tar lån på 2 personer så krävs det en hel del administration och pappersarbete.



( speciellt för tanten i hemmet som faktiskt är den som har koll och kontrollen
över papper och diverse räkningar m.m )


Igår kväll hade jag lugnat ned mig något, efter att ha samtalat med min älskling.



Men idag fick jag mig en riktig chock som ledde till en kraftig hjärtklappning och handsvett!
Swedbank ringer och pratar om handpenning och om att lägga om lånen vi har idag.
Det var inte direkt en glädjande sak de hade och komma med.
I panik ringer jag till min nuvarande bank och hör om jag har missuppfattat allt vi har talat om.



Gissa vad som händer!?
Min kontaktperson är SJUK.

ooooh aaaah iiiiiiiih - hjärtklappning med tillhörande panik och ångest kommer krypandes!



Ringer en kollega till min handläggare och får i vilket fall bekräftat
att jag hade rätt - Swedbank fel!

Uuuuh!
Ett problem mindre!



Nu till det stora hela..

Handpenning skall vara betalt nästa vecka..

Och vi har en påskhelg framför oss..
Alla papper kommer inte hinna bli klara!

SÅ, jag hoppas de har lite överseende med detta.. annars går det åt pipsvängen..

Måste även få fram en besiktningsman till huset.. Nyss..


Och det absolut tyngasta problemet: JAG MÅSTE SÄLJA MIN LÄGENHET!


Jag har INGEN lust att betala 32000 för en mäklare..
Över huvudtaget!

Nu får ni hålla tummarna på att spekulanten som kommer på lördag vill ha min lägenhet..
Så att jag är säkrad!

Annars blir det mäklare... Jag vill INTE!



Well..



Förrutom att jag är helt upptrissad, stressad, har magont och svårt att äta.. s
å är det väll ok.
Kanske tappar några kilo på kuppen?



Efter kontraktskrivningen så vart det i vilket fall som helst middag hos Åkermans..
Och en massa mys med Dulle!
Hon är världens mysigaste bebis!
Hon har blivit jätte stark och kollar runt mest hela tiden!
Tant Joannisens ögonsten!



Och Edo och Sandris är ena riktiga super duper föräldrar..
All cred i världen till er mina favisar!



Får inte glömma att nämna att min Emmis var och mös med oss också!
Av någon anledning så är hon på min röv hela tiden..
Whats the grej!?






Inga kommentarer: