2008-04-27

Helgen som vart!

Söndag.
Tråkiga Söndag.

Anledningen till att man inte riktigt tycker att söndag är veckans bästa dag..
Är juh den kända Måndagen som kommer krypandes..


Helgen har rusat förbi, som vanligt!
I fredags kom jag hem.. La mig och sov en timme, upp och koka kaffe, och sen vart det till att anordna Emmis födelsedags present!
Satt och pysslade som aldrig förr!
Det vart ett stort kort, med bilder på oss genom tiderna.. Massa krimskrams runt det..
O sen vart det ett inbjudningskort inför den kommande Celine Dion konserten!

Efter pysslandet vart det tacos med ärtan och mattis..
Sen sova på det!

Igår vaknade jag 06.00 och tänkte att jag hade försovit mig.
Men icke!
Det var juh faktiskt Lördag!
Somnade om och vaknade igen 8.00 pigg som en lärka.
Pigg men stressad, så jag tvingade mig att ligga kvar i sängen till straxt efter 9.
Det är fan inge kul att ha stressma..
Jag som var på väg att slippa den.. men så kommer den krypandes tillbaka!

Klockan 4a bar det av mot Tumba City för att dra oss vidare mott grillfesten som var på G!
Solen kom precis fram på nytt, vilken himlans tur va!

Väl framme fick Emma en bränd Celine skiva av mig ochett par pjukk av Marie!
Men där var inte sagan slut.. Det var bara en försmak av vad som komma skulle!
När alla satt tillbaka lutade vankades det tal och de riktiga presenterna trädde fram!
Så..
Inte nog med att vi ska på dop en 7 Juni, vi skall även gå och se Celine!

Det var mig en riktig pärs att få fram biljetter.. Så nu hoppas jag att vi blir mer än nöjda!

Kvällen erbjöd grillspett, singstar, fika, mys med dulle, trevligt sällskap och ett hemma gjort sällskapsspel!
Trodde att mitt team skulle regera.. Men icke!

Efterår vart det en sväng till hederliga Tbs..
Men i ärlighetens namn så var det inte någe vidare hett.
Jag och Ackermann gick ut och samtalade till största delen av besöket där..
Och sen vart det till att åka hem och nanna kudden!

Marie ställer upp för laget och drajvar mig hela vägen hem.
Släpper av mig och drar vidare mot Ollonborren..
Väl innanför dörren börjar jag leta efter min mobil telefon.
BORTA!
VART är min mobil!? Jag hade den juh i bilen??!
Ringer den.. Inge svar..
Ringer Emma mitt i natten i jakt på Maries nummer.. Inge svar..
Hitta.se - Yes!

Jag har varit så EXTREMT SMART.. och lagt ned min telefon i Maries väska..
Förmodligen trodde jag att det var min?!
Ibland talar alkoholen för sig själv..


Idag ere film kväll!
Mys mys!






















Mina vackra damer, myser på grillpartyt!

Stekar Giovanna.. Även kallad "G"
Mys med Dulle vid fikat!
Underbart väder med underbara människor!
Födelsedagsbarnet med den sötaste gästen på axeln!
Fördelsedagsbarnet och värdinnan och en liten trött Daisy Duke!

2 kommentarer: