2008-04-15

Tårtbjudning!


Denna vackra skapelse gjorde jag och Emmis för 2 veckor sen.
Men för idag.. Så låtsas vi att den finns och att jag bjuder er alla..
Tillfället att fira är:
-Kontraktet är påskrivet!
Hispig och nojjig som bara jag kan vara, så får jag för mig att de inte kommer gå bra med föreningens godkännande.
Men enligt min kära vännina Sandris, så skall allting vara klart nu, och ingen oro skall kännas!
- Jag litar på dig nu!
Ett oros moment mindre..
Man tackar!
Denna månaden som kommer, kommer bli kärv, ända fram tills den 15e, då jag får pengar för min lägenhet.
Det är hyra, telefon räkningar, comhem, mäklararvoden, lån, ett till lån och resterande bajs räkningar som skall betalas.
Dessutom känns det självklart lite oroväckande såhär de första kommande månaderna när det gäller räkningar på radhuset..

Jag menar.. Det är inte bara att bo..
Det är juh samfällighet var 3´e månad..
Det är värme, vatten, el.. Ja.. Allt sån KRAFFS!
Dessutom har jag en lagfart på 23.000 som skall betalas..
Och inte nog med det så skall jag betala nästan 17.000 i vinstskatt.
Och ni tror man blir rik på att köpa och sälja!?
HA!
Sikket gojj!
Om det blir en slant över skall jag iaf unna mig:
- Laga ett eventuellt hål i en tand
- Ev köpa glajjer ( Ser juh som ett arsle, rent ut sagt.. )
- Uppsöka en hudterapeut! ( Jag är skrovvlig.. Tragiskt.. Men sant! )


Idag fick jag dessutom veta att min ärta har en surprise på G för oss..
Jag har inte den blekaste om vad det kan vara..
Eller kanske lite..
Det ända han avslöjade efter lunch-samtalet, var:
" men det är någonting.. så att vi har det bra i sommar "
Jo.. Jag undrar jag!
Inatt sov jag nån timmer längre än alla andra nätter.
Jag skulle kunna säga att jag faktiskt har funkat rätt bra idag.
Trött.. men trevlig.
Gott tecken!
Nje..
4 Valerina forte..
Tandborstning..
Bok-läsning
Och sen kanske en aningens sömn?!
På återhörande..

7 kommentarer:

Nathalie sa...

Vad sköönt för er gumms att det äntligen är påskrivet!! grattis!!!
Snart bor du jue nästan granne med mig jöööö, nästan iaf...
Pusspuss

Revyn sa...

Jaaaaaaa snart är vi "grannar"! Då kanske vi kan passa på, ta tillfället i akt.. Och kanske då fika lite oftare? Vore välldans myspysigt!!

Melicious sa...

GRATTIS TJEJEN!!!Äntligen, va kul!

Zarah sa...

Gratulerar till erat finfina radhus! Skönt att allt har ordnat sig!

Anonym sa...

Grattis! :) Skönt för er...
Och joannisen, det går visst att vara anonym! ;)

Revyn sa...

OKEJ DÅ! Men innan kunde man för fanken inte! hoho!;)

Bubblan! sa...

klart de går va anonym jööö, joanna man blir alltid godkänd av föreningen, de sk bara finnas på papper.....hajja de va!
pösspöss