2008-04-20

Västra flygeln.

I helgen har jag varit inneboende i det vad vi kan kalla "slottet" på D.gatan.

I fredags sken solen på dagen.. Och jag tänkte:
Det hääär.. kommer bli en braaa dag!
Var pigg och alert fram tills efter lunch.
Då vart jag trött som en pingvin efter att ha simmat omkring i antarktis..
Eller ah.. vad vet jag.

Min käre sambo skulle anordna kill-kväll,
vilket innebär att jag inte alls var välkommen att vara hemma.
SÅ.. Det vart en myskväll med Ahlberg, helt enkelt!
Kärringar som vi är.. så orkade vi hålla oss vakna till nästan 12 tror jag! STARKT!

Vaknade halv 9, pigga som lärkor.

Solen sken och det riktigt pirra till i kroppen!
Men tänk.. att vid 10 gick allt i moln och det vart juh skit trist väder..
Där försvann våra promenad tankar och fika tankar..

Såå.. vi hämta Andér..
Iväg till systemet, handla mat, "hem"..
För att sedan sukta efter vattenpipa..
In i porschen, iväg till hillsen, och sen "hem" igen.
Läckert!

Vi hade trott att folket skulle dyka upp vid 19.
Ack så fel man kan ha..
Såååå, lite korvstroganoff och en baileys senare.. så satt vi och sjöng som aldrig förr!

Första deltagarna kom förbi en snabbis för att joina oss en sväng..
Och sen.. Gick det bara utför..

Folk trilla in hipp som happ.

Champagnen flödade och våra ljuva stämmor ekade över hela slottsgården!
Vi är genialiska.
Inte nog med skumpa och sång..
vi ska inte sticka under stolen med att det vart några steg på dansgolvet.
Vi snackar Carola, fjortis utts .. ah.. på den banan är det.

Det vart lite halvtomt redan vid halv 12, då folk skulle iväg på det ena med det andra..
Men lika glada var vi 4.a som var kvar!


Vid 2 tiden kastade Söderlund in handuken och la sig raklång i sängen..
40 minuter senare känner jag hur Emmis kommer och kryper ner
brevid mig för att ta hand om skönhetssömnen!

Vaknar av att Ahlberg tar sig ton ute i vardagsrummet.. Kollar på klockan.. och den är halv 10!
Keep up the good work! ;)

"mariiiiiie.. mariiiiiiiie.. jag har ----- sönder din --- "
" gå INTE in där! "
Hahahhaha!


Well.. efter en stund kom en festdeltagare upp igen, för att kolla på film..
men det slutade med en roadtrip till Max för lite frukost.
Att vara bakis.. sitta på max.. och dessutom ätit upp, halv 11, är INTE illa!


Vädret har juh varit kanoners...
Och jag ville juh fika nere på "stan", men jag ville tydligen det själv..
Så det blev inget!
Däremot vart det en avstickare till det gyllene M:et för en glass och
skrattattacker på vägen hem!

John försökte förklara hur hans föredetta bil lät när han kom körandes..
Han fick till det rätt bra med:

" Är jag uppe i Norrland.. så hörde dom i Malmö mig och tänkte:
nehmen.. Är det inte John som kommer åkandes?! "

Det sa rätt mkt va?!

( OM det gjorde! )


Väl hemma i kvarten vart det 3 tvättmaskiner.. Diskning och bordstorkning
( Jaaa ärtan tyckte att han städat jätte fint..
och med tanke på att jag inte såg hur det såg ut innan..
så var det säkert ett jätte jobb han lagt ned.. hahah )

Sen vart det lite vila och lite matlagning..

Så nu sitter jag här..
och imorgon är det måndag..
HUR spännande känns det på en skala?
Jag vill ha semester, sommar och sol.
Då trivs jag som bäst!














Joannas mode blogg! * uuuuhhh aaaah iiiih *
Gårdagens outfit: Svarta Jeans "one" - Tunika "Gina antrekå"
- Strumpor "HM" - Toffsar "HM" - Nattlinne "Ahlbergs"




- Singstar och vattenpipa, jo man tackar!
Emma är vad man kan kalla en språkets kvinna. Här flödade norrländskan!
-Det bjöds på kraftiga Uttsningar på Dansgolvet..
Våran kokerska på slottet..
Första gästerna som kom gåendes på röda mattan..
Några öl senare ser emma väääldigt intresserad ut av Brobergs lungor?
Vackra damer..
En vacker, en "mindre" vacker.. ( som det så fint heter?! )
Och SÅHÄR SNYYYYGG, blir man efter en kväll med skumpa, sång och dans!
ARIVEDERCI!! ;)

4 kommentarer:

Nathalie sa...

Du är såå söt min kära lilla ponny...
Puss

Anonym sa...

asså ursäkta mig unga fröken, men du dör ju när jag träffar dig igen..!! En annan ser ju ut som en flodhäst! Dags att radera!! :D

(eftersom jag tydligen glömt mitt lösenord så får jag väl va anonym)

//Brobergskan

Mango sa...

ja vill ju bara säga...att de HÄR måste vi köra en fav i rep på assåå....klockren kväll!

Bubblan! sa...

hur som helst s¨åtycker jag det
är väääääääldigt konstigt!