2008-09-27

20080927

Veckan har passerat, men som vanligt den sista tiden, måste tant sätta sig och JOBBA imorgon.
Jag hatar att behöva jobba helger.. det är så sjukt ur tråkigt!
Har fortfarande ärslet fullt på jobbet.. och visst.. samtidigt som tiden går fort, så är man ungefär dubbelt så trött när man väl är hemma.
Och jag har ett problem.. det är att komma ner i varv och somna i tid.
det existerar inte riktigt?

Igår så gick jag från jobb vid kvart i 4, ner i täbban och inhandla diverse pryls, bla födelsedags present till mami som skall firas idag.

Hemma vid halv 7, panik och hets, slängde mig in i duschen, på med ansiktet och kläder..
Halv 8 stod M & J utanför och väntade på Söderlund som hade liiiite problem med att hitta likadana strumpor.
Well.. I made it, till slut!


Det vankades restaurang besök på den där gillestuge liknande saken i vretarna.
Heeelt okej, dock tyckte nog inte personalen att vi var det!?
Folk stirrade på oss, servitören skällde ut oss för att vi inte satt vi bordet när maten serverats, och dessutom kom vi på oss själva när vi babblade rätt högt om diverse fulheter, som gjorde att restaurang gästerna måste trott vi var helt dumma i huvudet!

När vi betalat, gäspat 100ggr, så tänkte vi dra och sjunga en trudelutt eller 2.
Första stället satt det ca 3 personer på, och karaoke maskinen var SÅ avstängd..
" äh.. jag kan ta alla mina pengar nu.. vi drar "

Sagt och gjort.
Några samtal för att hitta nya karaoke hak senare.. så bar det av till finska sidan av tälje.
Vi rockade båten, i vanlig ordning.
Vi hittade en söt äldre man, Bengt. Han sjöng så det stod härligan till, så ja.. vi ville tillägna en låt till honom.
Det var inte det smartaste draget..
BENGT! Den här låten är till dig!

Bra drag Josse och Joanna... BRA DRAG!
Det slutade med att jag inte kunde kolla på min sjungande kollega..
Och ur högtalarna dånade inget mindre än Zoooooombiiiiiie!
HA HA HA HA HA HA HA!

Well.. Så kan det gå, gott folk!

Vid 20 över 12 tog tröttheten efter arbetsvecka, godmat och 3 drickor vid.
Hem, av med facet, ner i sängen!

Idag vankas det kalas hos mami o papi.
Det är smörgåstårta på schemat.. hallå.. hur fint är inte det sen då!?


Nu ska tant sätta på sig ansiktet på nytt.. Om allt ska hinnas med äre dags att rappa lite minsann!


Tjudeluuluuu

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej på dig
Jag är tillbaka igen :)
Kram kram kram