2008-10-03

2008-10-03

Veckan har kommit till sitt slut, och jag ska vara ledig NÄSTAN hela helgen är det tänkt!

Kom hem från jobbet, la mig o knoppa 20 minuter, sen kom ahlis och sa "hejdå".
Imorgon flyttar tant till södra delen av landet.. och jag har ingen spontan vän som får för sig att kidnappa mig då och då, hur som helst, kvar i min närhet.
Det känns lite halv tråkigt.. eller.. hel tråkigt..
Men jag ska minsann invadera skåneland inom kort!

Jag vet inte vad jag ska eller vill göra ikväll.
Ärta är med sina boys, jag har ätit middag och funderar på att ta mig en dusch..
Så får man ta det därifrån helt enkelt.
Eller nåt..


Igår var en hetsig men rätt rolig dag.
Hade glömt bort att jag skrivit upp mig för 3eventet.. så jag luskade till jobbet i slitna jeans, lång tröja och skitiga gympa pjukk.
Hets och panik när jag insåg att jag KANSKE borde vara liiiite mer sofistikerat klädd.. och ännu mer panik när jag såg att jag skulle vara på plats inne i stan, om EN timme.
( jag var ute i täby... )

Såååå.. mina käresta kollegor från norr fick ställa upp för tant..
Jag kutade in till din sko och köpte pjukk, in till åhlens city o köpte leggins och höga strumpor plus en kläd rullare..

Gick fram till bilen som innehöll 4 pers.. Slängde bak Sebbe, bad Dennis köra, så att jag kunde byta om på vägen till eventet!
Sagt och gjort! Av me byxor, på med leggins o strumpor, byta skor.. ah.. Tur att man både är snabb och diskret!:D

det var moooomsig mat, trevligt sällskap och ett o annat gapskratt!

Men efterssom tant börjar bli gammal, så fick hon nöja sig med middag o surr, och skita i efterfestandet.
Det är icke hållbart, om man ska upp klockan halv 6 dagen efter!
Så jag fick skjuts.. heeeeela vägen till dörren! Tack Kupolen gänget, ni är PÄRLOR!




Nej.. nu såg jag att klockan rusat igen.. redan 10 i 8..
Måste duscha.. hoho!

Inga kommentarer: