2008-10-20

20081020

Gud..
Ge mig styrka!

Sikken helg!

I fredags hade vi svärisarna, ärtas bröder med respektive och farmor o farfar här.
Det vart rätt sent, tror vi kom i säng runt 01.30

Upp 10 i lördags, iväg till ica maxi för att inhandla det sista inför kvällen, in till skäris och shoppa skjorta åt ärta och en vända till bolaget.
Därifrån ner till rönninge och inhandla tårta och fika bröd.*

Hemma igen runt 13, ställa sig och göra 2 smörgåstårtor, plocka undan, duka fram, fram med de förberedda tårtorna, på med garnityr, in i duschen, facet på.. och jag hann inte ens på med kläder förrens min släkt stod i dörren.

Tant fick alltså fixa sitt ansikte med gästerna redan anlända.
Yes yes!


Klockan 17 började folket trilla in.
Och de sista 2 tårtorna garnerades.
Tack Emmis, för din assistans! =D

Det kom en del folk, men också en del, som i vanlig ordning, som avbokade i sista stund.
Men vi hade kul.
Det ska gudarna veta!

HA!

Jag slängde ut 2 pers, för att fie skulle få sova i våran säng.. Stackarn skulle upp kl 8.
Ruschki däckade i lilla soffan.

När vi vaknade, låg micke kvar på stora soffan.. men vart fan är ruscki!?
Går ut i hallen och dörren står på glänt.

Stackarn fick bakfylle panik och drog hem , helt ovetandes att hennes följeslagare låg och snusa i sängen! HAHA


Mindre skojj var ju då att man mådde som man förtjänade i söndags.
Och ännu mindre skoj, var att det 10.00 vankades höststädning på gården.
På med handskar och mjukiskläder, ut och kratta, klippa, rensa, riva!
Efter några timmars hårt slit åt vi lunch.
Sen vart det ett mysbad i "jacuzzin" med tända ljus.

SEN, sov jag ett par timmar.
Herregud.
Sova är UNDERBART!

Jag var trött hela kvällen.
Trots det somnade jag rätt sent.
Det var ingen höjdare när klockan ringde imorse.

Imorgon kväll ska tant jobba.
Det skulle jag gjort redan idag, men det har inte hunnits med.

Var hemma straxt vid 20,00.. Inte bra att jobba över en timme, när man jobbar på andra sidan jorden!




Jag mötter i vilket fall som helst av en ny tv när jag kom hem.
Och ett städat hem!
Alla sopor vi samlat på oss efter helgen var slängda i säckar, torkat, damsuget och torkade golv.
Tända ljus och vikta kläder.

Ibland..
Ibland kan dom!
Hjärta!




















Bilder från ferren följer!

















Ps.
Det är lön på fredag!
pss.
På onsdag ska jag till frippan.
psss.
Imorgon ska jag ringa tandis.. jag har ett hål och min visdomstand är snart uppe.
pssss.
Jag borde sova.
Eller borde sovit sen en timme tillbaka!
Godnatt cig, sminka av sig och gå o knoppa.
Man tackar.

Inga kommentarer: