2008-10-08

20081008-strejk

Jag strejkar!

Och då pratar jag inte om arbetsmässigt på jobbet, utan här hemma.


Min man är en ungkarl.. Eller.. Vill vara..
Eller.. ah..

Han är en sån som älskar att ha det fint..
Men inte att hålla det fint.

Så.
Jag har inte rört nånting här hemma sen i fredags.
Och det innebär:

- Damm
- En HÖG med disk i köket
- Disk i vardagsrummet
- Outplockad diskmaskin
- En hög med rentvätt som inte är vikt
- Odamsuget
- Luktar inte heeeeeel fräscht, som det faktiskt brukar.


Jag har bara ett problem just nu.
Jag mår SKIIIIIIIIIIIIIIIIIIIT av att ha det såhär.
Och det gör inte han.. för han mår inte dåligt av det.


Min tanke är..
Ska jag.. eller ska jag inte!?
Strejka eller inte strejka?!

Vi ska storstäda nästa vecka.
Men om man inte gör någe nu.. så kommer det vara än mer då!


Jag tror inte att jag kommer komma hem efter jobbet och det är kliniskt rent.
Det är lite utav ett dröm scenario.



Dagen har lunkat på i sin takt.
Har fortfarande fullt upp på jobbet.. och imorgon kan jag behöva jobba hemma.
Urs!


Abdulleh fyllde 8 månader igår.
Älskade unge..
Tiden går välldans välldans välldans fort.. Läskigt!



Ha´t bra.
/Jojjsan

Inga kommentarer: