2008-10-09

20081009

Åh heeej och hååå!

Tant vaknade som vanligt yrvaken imorse..
Trött som en galosch, men släääpade sig upp ur sängen.
In i dusch, ner till buss, in på tub, av tub, på roslagsbana, av banan och gick min gilla gång till la officina.

Jag tog med mig jobb hem.. Men det går inte att koppla upp sig.. Väääldigt skumt.
Och jag som verkligen verkligen verkligen (!) skulle behöva bli klar med skiten. Typ.. Nyss?

Får kirra imorrn..

På lördag vankas det eventuellt utgång på närhaket.
Får se hur det blir där.


Måndag ska vi ha middag med kontoret.
Ingen annanstans än på melkers restaurang, kungsholmen.
Trevligt, visst va!
Hoppas det inte blir allt för sent dock.



Tror min strejk börjar ge småååå småååå resultat.
Ärta fixade diskmaskinen idag och satte dessutom in en disk.
Då ere bara en maskin kvar.

Däremot så har jag en svag känsla av att han inte är så intresserad av att finslipa i köket.
(Det där små skitsakerna som bara vi tjejer ser...)


Jag tror det blir till att plocka undan här hemma imorgon.. Och jobba.
Ärta tyckte att efterssom att han har köksvecka.. så har jag vardagsrumsvecka.
Hold youré horses..
Jag har ALLTID, HUSVECKA!
HAHA
Men .. man kan juh försöka.. HAHA



Marie.. Lönehelgen..
Vad gör du då!?
Hur gick intervjun!?



Nästa lördag så är det födelsedagsfest hos oss.
Det ska bli trevligt!
Jag ska göra smörgåstårtor.
Ni hörde rätt. TÅRTOR.. Det vill säga, flertalet!
Ärta tror 5 blir bra.
Jag tror på 3.

Innan dess skall det skrubbas ur i hela huset.
Alla döa getingar ska väck, allt damm ska fly fältet och såpan ska flöda.


Uts uts uts.




tant ska nog kissa och lägga sig raklång.

Inga kommentarer: