2008-10-05

20081005 - 2

Seeeega tråkiga söndag.
Legat raklång hela dagen, vädret har likssom inte riktigt varit helt lockande att gå ut i!
Jag trodde att taket skulle lyfta sig under några timmar tidigare idag!

Tant och E var igår på jakt efter the 90´s club.
Vi var på rätt gata i gamla stan , men hittade inte riktigt fram!
Till slut går vi fram till entré värdarna för ett ställe där, och frågade oss fram.
Det visade sig att det var dit vi skulle.
Men inte var det någon 90 tals nostalgi, vi var på gayklubb!
HA!
Men vad gör det!? Vi drog några drinkar och rocka loss ändå.
Gay folk är trevliga.. Mycket trevligare än de flesta andra.. Så ah.. det var likssom helt okej!

Vi stannade till kl.12, sen bar det av till hemtrakternas ända krog.
E skulle dräffa sin dejt D.
Och det vart faktiskt riktigt kul!
Tant röjde på dansgolvet som aldrig förr. Galoscherna i taket!
Säga vad man vill.. Men att dansa är ta mig faen riktigt kul, och dessutom en jella bra träning.
Speciellt om man är som tant, som har armar och ben överallt!

Jag fick även en ros av E.
Tyckte jag var fint.. Speciellt med tanke på att hon i sin tur hade fått den av bartendern.
Trots att hon stod o släta av dejten mitt framför ögonen på han.
HA!

Jag måste erkänna att det vart några drinkar, och de satt som en smäck!

Tant var hemma vid halv 3, fyllekäkade ( det hör lite till ) och sen tog hon av sig sitt ansikte och gick o la sig raklång och somnade in som en liten sessa.

Vaknade inte ens när Ärta kom hem, och det hade han gjort vid 5 tiden.
Däremot vaknade jag av att Ärta ruska om mig o förklarade att jag pratade i sömnen.
"Emma.. Du vill inte göra det här!.. Emma!!! DU vill INTE!"

Jag undrar vad jag drömde!?

Nu för tiden så pratar jag i sömnen mest varje natt.
Undrar hur det kommer sig?
Såg ett program igår, om just sömn.. och hur allting fungerar.

Jag tror att jag aldrig riktigt kommer in i sömnens 4e steg, djupsömnen.
De gånger man pratar i sömnen, är nämligen under 2 och 3 e stegens sömn.
Eller jo.. jag kanske kommer in i djupsömnen, men inte tillräckligt länge.
Kanske inte är så konstigt att jag är trött mest jämt?




Det är singing bee på tv..
Tycker det är ett rätt tråkigt program.
Se massa folk som absolut inte kan ta en ton, få ont i öronen och skämmas för deras skull.
Nej.. Jag känner att måste byta kanal.
Nyss!



Inväntar också min hemleverans av en burk Ben & Jerrys, som ärta kommer med!
Vi ska tydligen kolla på Indiana Jones.
Det lockar inte mig.. Så det kan komma till att behövas en burk glarre, för att få denna tös på glatt humör!



I övrigt har jag läst massa bloggar idag.
Så kul att se folk, som tänker precis som en själv.. Men som inte har några hämningar och bara yttrar sig hej vilt!
Jag tycker att jag är rätt frispråkig, men vissa saker håller man likssom liiite tillbaka med.
Synd, men kanske behövligt!?


Marie har nu placerat sitt ass nere i skåneland.
Jag är faktiskt lite lätt avis!
Hur har du det kvinna!? Jag har inte hört ett ord!?
Är soffa o säng på plats? Fungerar toaletten? Är tapeterna hela? Repor i golv? Tv´n funkar?
HIT ME!!
Jag vill veta allt!


Den kommande arbetsveckan kommer vara väldans innehållsrik.
Imorgon håller jag utbildning för 2 personer i kassasystemet.
Det kommer bli kul, för en av dem är skåning!
Skånska är som musik i mina öron. Säga vad ni vill, men det kan ingen ta ifrån mig!



Jellar vikket inlägg.
Och inte en ända bild har jag att bjuda på.
Jag inväntar bilder från Ems.
Men dom kommer jag säkert inte ens få förrens imorgon.. SUCK
Men jag bjukkar på´t när jag får´t!


Sandris.
Jag orkar aldrig fylla i mina uppgifter när jag kommenterar i din blogg.
Därav min anonymitet!

3 kommentarer:

Anonym sa...

okej jag fattar, och fäljer i dina spår!

Anonym sa...

en till...

Anonym sa...

och en sista