2009-08-19

Höst.

Det blir kallare och kallare.
Det är höst i luften.
Jag gillar hösten bäst av alla årstider, det tråkiga med det hela är att det innebär att det är väldigt lång tid tills man ser sommaren igen.
Om ca 4 månader är det jul igen.
FYRA månader. Är det inte så att vi hade julafton här nyss!?


Gårdagen bestod av fikagäster hos tant.
Linda och Oe kom hit tätt följt av Gonza.
Någar minuter senare kom Acke med kaffe och kakor i högsta hugg.
Vi satt och tjattra, fika, kolla barnprogram och tjattra ännu mer.

Jag fick återigen köra Brofags rejser bil för att hämta lilla L på dagis och sen ner till affären.
Jag tror jag måste ha en Audi.
Nångång i mitt liv, ska jag minsann ha en Audi!

Efter det vart det Tacos med Acke och Ärt.
Vi käka middag, drack kaffe och hängde i gäng.

Halv 9 fick jag nog av grabbarnas fotbolls tittande och gick upp till min solbrända Fru på storskogen.
Vi drack Té, kolla film, surra gojja och njöt i varandras sällskap, kort och gott.
Hemma igen vid 1 tiden då jag burra ner mig i sängen med min karl och kolla Arkiv X.



Idag vankas det Vingåker med päronen.
Har aldrig varit där, så det ska bli rätt mys.
Även om jag till det fakto känner för en lång och skön fika dag.. Men det kommer väll flera!


Jag skulle på riktigt vilja ha en bil nu.
Förstår ni hur bra det skulle vara!?

Inga kommentarer: