2009-07-31

Har varit på möte hos arbetsförmedlingen ännu en gång i mitt liv.
Om cirkus 15 dagar så tror jag att jag får mina käre försäkringskasse pengar.
Det är välkommet för en liten råtta som mig, som lever snävt i dessa dagar!

Jag har sedan en tid tillbaka varit jätte sugen på potatissallad och chorizo, eller grillad kyckling för den delen.
Men har likssom inte kommit mig för att handla skiten.
Och tror ni att tant har ork att röra sig en meter för tillfället? ICKE!

Kaffet står på och det är just det som vankas för Söderlundskan här alldeles straxt.
Kanske dämpar min hunger och sug för en stund, till dess jag vet vad jag ska tillaga..

Idag har det städats, men än är det inte klart..
Väntar på torktumlaren, skall byta lakan, damma vardagsrummet och sovrummet och vika en hel drös med tvätt.. OCH rensa mina garderober.

Efterssom att inga planer finns för kvällen, så kan det ju bli så att jag hinner med allt idag.
Härligt värre.

Imorgon blir det invigningsfest på svärisarnas balkong.
Jag hållet tummarna för kräftor.
Det är min jargong.
Fullt ut.



Nej.. Nu fåre va nog.

Inga kommentarer: