2009-09-06

Helgen är passé.

Nu är det inte många timmar kvar innan ännu en helg har passerat.
Smärtfritt.

I Fredags vart det först och främst en utflykt med mina päron, en sväng till affären och sen hem och vila.
Vid sju-snåret kom fröken L hit på middag och filmrejs alá Resident Evil.
Det är ju faktiskt så att de filmerna är några av frökens favorit filmer. Av nån märklig anledning.
Lilla L vart livrädd, så vi mötte upp ärt för att sen följa damen hem och sen vandra tillbaka till hemmets lugna vrå.

Igår kom Herr Åkerman hit o hämta upp mig som i sin tur sen sprang hem o baka bajj (paj) och jag åkte och hämta Frun i huset.
Jag virrade till det lite vid systembolaget i Globen.
Enkelriktat hit och enkelriktat dit, jag hajja ingenting.
Men det gick smärtfritt trots smala gator och en miljon bilar.
Hämta upp ärt och sen bar det av på kräftis.
Vi åt bajj och kräftor tills det spruta ur öronen. (Inte ärt då, stackarn är allergisk)

Vid 9 kasta ärt in handuken och åkte hem och kolla fotboll och sov.

Vi parta vidare med sällskapsspel och fnitterier.
( Tack Brofags för lånet! )

Det var en himla massa prat om kantareller och blåbär.
Jag är ingen skogsmulle tjej och finner det inte så intressant.
Ibland är det bra att jag har förmågan att bara skita i vad folk snackar om.
Även om det inte alltid uppskattas här hemma. Hohoho!=D

Vid halv 2 satt alla och gäspade, herrn körde hem hela ligan så vi kom hem säkert.
Hyvens karl!

Men inte kunde jag somna för det, satt o hängde till halv 4 innan jag somna.


Dagen har bestått av städning av hus, tvättning av tyger och middag för två.
Lugnt och harmoniskt!


Har haft pissont i halsen hela helgen, men nu känns den OK.
Kanske att vi slipper gå till vc imorrn då?
Ja, vi hoppas på det.

Nåt mer vi hoppas på är fika med Gonza.
Ska vi ta kaffestugan eller ska vi fika hos nån av oss?
GONZ, hör du miiiig?





Jag skulle btw kunna skriva sida efter sida om saker och ting.
Men jag tror inte det är uppskattat av samtliga parter.
Så jag skiter i det kort och gott.



Nu är det fest!

Inga kommentarer: