2009-09-02

Vårdcentralen.

Ringde vårdcentralen idag då jag äter mitt sista piller ikväll och halsontet ger inte med sig.
De kollade mina prover och konstaterade rätt fort att jag förmodligen då fått ett virus på bakterierna.
HAPP.. Kul.
Det innebär alltså till det fakto att jag inte skall göra annat än att vila.
Det är T.R.Å.K.I.G.T
Men tydligen nödvändigt.
Nu känns plötsligt halsen helt okej.. Inte alls lika ont, vilket i sig är fruktansvärt skönt och förhoppning på att det blir helt bra finns inte allt för långt härifrån!

Punkt ett på min botten lista är halsontet.
Punkt två är måstet att ta sig till tandläkaren.
Det ilar satan i ett hål och jag kan garantera er att jag har TRE(!!!!) hål i käften.
Två uppe och en nere.
Det kostar pengar. Pengar jag absolut inte har till sådana här typiska utgifter.
Men jag måste, innan det blir värre.
Jag borstar tänderna 3-4 ggr om dagen och äter inte skit var dag.
Jag hajjar inte riktigt.
Men nu är det så.

Dagen har bestått av middag hos grannarna och mys med smulfis.
Efter det kom Herr Åkerman hit o hämta mig för att sen åka hem till dem.
Jag och Gudis läste bok, kramades och pratade gojja.
När Dulls la sig för o sova snodde jag deras bil o åkte hem.
Imorgon bitti ska jag nämligen skjutsa damerna Åkerman till dagis och jobb för att sen ta mig själv till Ams för o få underskrift så jag får pengar.


Roligare än såhär blire inte för Nu.

Inga kommentarer: